ומי ברשימת מדליקי המשואות של "הארץ"? אלימלך פירר

ארי וידר 3 Comment on ומי ברשימת מדליקי המשואות של "הארץ"? אלימלך פירר
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיתון הארץ בחר את האישים שלדעתו ראויים להדליק את המשואה ביום העצמאות, ולרשימה (המכובדת?) בחרו בעיתון ל"אנשים חושבים" גם את העסקן הרפואי אלימלך פירר.

וכך נכתב בין היתר על הבחירה: "נכון, בחירה בדמות מוכרת ומוערכת כמו הרב פירר להדלקת המשואה היא לא בחירה מלאת תעוזה ומקוריות. פירר הוא חתן פרס ישראל, זכה בעיטור הנשיא, בפרסים אחרים, בתוארי "דוקטור של כבוד" מטעם אוניברסיטאות ומוסדות מחקר נחשבים, וביום השואה האחרון הדליק את משואת הגבורה בקיבוץ תל־יצחק. ובכל זאת, במובן רחב ועמוק יותר, הרב פירר ראוי להדליק את המשואה לא רק בשל מעשיו הטובים, עזרתו לזולת או תרומתו רבת השנים לחברה הישראלית".

מבחינתם, "פירר כתופעה הוא סטירת לחי חיובית לחברה הישראלית. הוא מגלם בתוכו סתירות רבות, לכאורה, שמנוגדות לתפיסות רבות ולעתים שגויות שהתקבעו בחברה הישראלית לאורך השנים. הוא מעלה מחדש שאלות באשר לתפיסה החד־ממדית את המגזר החרדי, על הקשר בין השכלה פורמלית ובין רכישת ידע, על תודעה וסולידריות חברתית ותרומה חוצת מגזרים, ועל מקומם של הארגונים הלא ממסדיים בקיומה של החברה בישראל – בעיקר בתחום מקצועי כמו רפואה. פירר ושכמותו הם עדות לכך שניגודים יכולים להתקיים בשלום באדם אחד, בחברה אחת, במקום אחד. ומהבחינה הזאת הם מאפשרים, גם אם לרגע, זיק של תקווה".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    העסקן הרפואי
    הוא ראוי לתואר רב

  2. 2

    תיקון קל : לא "אנשים חושבים" אלא "אנשים החושבים את עצמם לחכמים"

  3. 1

    בעניין המרכז השיקומי שהוקם בשדרות, כל הכבוד מכל הלב!
    גם תושבי הצפון זקוקים וראויים למרכז נפלא שכזה ואנשים רבים ישמחו ויפיקו תועלת ממנו לכשיוקם.
    בברכה
    רות אלמוג
    אזרחית